Binnenbuitenleven.nl

Keurmerk webwinkel
Winkelwagen 0
€ 0,00

Garantiebepalingen

Garanties

Vanzelfsprekend doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat u lange tijd en zorgeloos van uw artikelen gebruik kunt maken. Maar het is altijd mogelijk dat er zich een probleem voordoet. Dat willen we dan graag met u oplossen.

Om alles soepel te laten verlopen volgen hieronder de spelregels. Leest u deze a.u.b. zorgvuldig door. Een correcte aanmelding zorgt voor een snelle afhandeling van de klachten.Op een deel van ons assortiment bestaat garantie.

Bestway

Bestway heeft als fabrikant ervoor gekozen om de garantieverzoeken met betrekking tot artikelen van Bestway zelf af te handelen. Ze houdt zo zicht op wat er leeft en kan er eventueel actief naar handelen.
Voor deze artikelen kunt u contact opnemen met de aftersales van het service center van Bestway: 0800-2378929. Of klik hier voor support en de contact informatie van Bestway. Zie hiervoor ook de handleiding van uw product.

Grotere zwembaden

Op de grotere zwembaden van Bestway (Marin/ Passaat/ Mistral/ Sirocco/ Vendavel/ Levant) zit 180 dagen garantie. Deze garantie geld ook op de ladders, covers, grondkleden en schoonmaaksets welke bij de originele set horen. Op de stalen wand zwembaden (Jersey/ Herm) zit 365 dagen garantie op de liner en 730 op de stalen wand en de PVC rails. 

De pompen van Bestway kennen een garantieperiode van 730 dagen.

Let op! Een liner valt alleen onder de garantie op het moment dat er sprake is van een fabricage fout (bijvoorbeeld een lek op de sealnaad).  Schade door verwijtbaar gedrag, scherpe voorwerpen, (knaag) dieren of verkeerd of geen gebruik van zwembadchemie valt niet onder de garantie. Ook schade veroorzaakt door het niet naleven van de voorschriften (bijvoorbeeld bij de opbouw/ inbouw of het winterklaar maken van het zwembad) is uitgesloten van de garantie.

Spa’s

De Lay-Z-Spa’s van Bestway hebben 180 dagen garantie op de liner en 730 dagen garantie op de pomp.

Voor de correcte afhandeling van de garantie kunt u kijken in uw handleiding of contact op nemen met het service center van Bestway.

Jilong en Summerfun

Op de Jilong en Summerfun producten zit geen garantie. Mocht u van Jilong een vervangend onderdeel nodig hebben dan kunt u deze bestellen in onze webshop.
We bieden u deze onderdelen scherp geprijst aan.

Hotsplash

Voor garantie verzoeken met betrekking tot uw Hotsplash warmtepomp kunt u contact opnemen met de fabrikant via http://www.hotsplash.eu/

Gre

Garantieclaims worden niet gecrediteerd. Bij Gre producten wordt de claim opgelost door het opsturen van spare parts. Het vervangende onderdeel wordt dan direct vanaf de importeur naar u als klant gestuurd. De service afdeling van de importeur is geopend tijdens het seizoen van 1 maart tot 1 oktober. U kunt hiervoor onderstaande garantieformulieren gebruiken.

Handelswijze afhandeling garantie.

U dient zelf via onze website een digitaal garantieformulier in te vullen. Deze garantieformulieren voor het juiste product vindt u onder het kopje: 'Garantieformulieren' en het merk op deze pagina. Let op svp! Het garantieformulier kan nadrukkelijk alleen maar digitaal worden verzonden. Naast uw naw gegevens en een omschrijving van het probleem dienen er ook drie foto’s te worden toegevoegd:

  • Foto of kopie van uw aankoopbewijs;
  • Gedetailleerde foto van het probleem;
  • Algemene foto van het product (bijvoorbeeld een zwembad en zijn omgeving).

De importeur neemt geen defecte artikelen retour. Als u het garantieformulier invult heeft u in het hoogseizoen normaliter binnen drie dagen een vervangend onderdeel in huis. Garantieformulieren die niet digitaal worden aangeleverd, kunnen niet worden verwerkt. Verder dient het verzoek tot garantie binnen een week na datum van retour te worden ingediend om een juiste beoordeling te kunnen maken. Daarnaast wordt er ook gevraagd om (een deel van) het kapotte onderdeel naar de importeur op te sturen. Ook dan geldt, indien het verzoek terecht is, dat alleen het kapotte onderdeel wordt vervangen. Eventuele verzendkosten voor het opsturen van het defecte artikel zijn voor uw eigen rekening.  

3% regeling

Voor een aantal artikelen in ons assortiment bieden wij een 3% regeling aan. Dit houdt in dat er bij de inkoopprijs al rekening is gehouden met een uitvalspercentage van maximaal 3%. Er is voor deze artikelen geen garantieregeling van kracht omdat alle artikelen door de fabrikant opgeblazen en getest worden. Mocht het uitvalspercentage groter zijn dan 3%, dan biedt onze importeur ALPC uit coulance de volgende regeling aan: In de periode van 1-15 september kunnen deze artikelen naar ALPC worden opgestuurd, waar ze worden beoordeeld. Is de klacht terecht, dan volgt creditering. Voor deze regeling moet worden voldaan aan een aantal voorwaarden:

  • Lekkages alleen op de sealnaad;
  • Duidelijk de plaats van de lekkage aangeven;
  • Artikel in originele verpakking;
  • Voorzien van aankoopbewijs met datum en bewijs van retourname met datum.

 

Garantieformulieren Gre

Klik hier om het garantieformulier Algemeen in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier voor Stalenwand baden in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier voor Stalenwand baden met houten ombouw in te vullen en te versturen.

Klik hier om het garantieformulier van de splash baden in te vullen en te versturen.

 

Gre

Voor de liner en de staalconstructie geldt een aflopende garantie over de periode van 10 jaar.
Dit ziet er als volgt uit:

-Jaar 1 en 2

100% garantie

-Jaar 3: 75% garantie
-Jaar 4 en 5: 50% garantie
-Jaar 6 en 7: 25% garantie
-Jaar 8 t/m 10: 15% garantie


Uitzonderingen hierop zijn de baden: Bora Bora, Carib, Fidji, Kreta, Madeira, Pacific, Barbados, Ibiza en Sunshine. Voor deze baden geldt een aflopende garantie op de liner en de staalconstructie over een periode van 5 jaar:

-Jaar 1 en 2:

100% garantie

-Jaar 3:  50% garantie
-Jaar 4 en 5: 25% garantie

 

Bestway kleine zwembaden en opblaasbare artikelen

Artikelen van Bestway zoals kleine zwembaden zonder pomp, kinderbootjes en opblaasbaar (water) speelgoed vallen onder de 3% regeling. Deze wordt verderop toegelicht.

Let op! Lekkage valt alleen onder de garantie als er sprake is van een fabricage fout (bijvoorbeeld een lek op de seal naad). Schade door verwijtbaar gedrag, scherpe voorwerpen, (knaag) dieren, verkeerd of geen gebruik van chemicaliën vallen niet onder de garantie. Ook schade die wordt veroorzaakt door het niet naleven van de voorschriften (bijvoorbeeld bij de opbouw of het winter gereed maken van een bad) valt niet onder de garantie.

Jilong inflatables

De inflatables van Jilong vallen niet onder de garantie regeling. Omdat de artikelen in de fabriek allemaal worden opgeblazen en getest is de kans op lekkage zeer klein. Natuurlijk is het altijd mogelijk dat er toch iets mis gaat en daarom geldt:

  • Het product moet direct na aankoop lek zijn op de sealnaad;
  • Het product mag niet beschadigd zijn door scherpe voorwerpen, (knaag)dieren of foutief gebruik;
  • Het product dient in de originele verpakking te worden terug gestuurd;
  • Het product moet voorzien zijn van een aankoopbewijs met datum;
  • Het probleem dient goed omschreven en gemarkeerd aangegeven te worden op het product (bijvoorbeeld een circel om het lek).

Het is aan de winkel om te beoordelen of het product inderdaad onder de garantie regeling valt.

Camping artikelen, luchtbedden en Inflatables

Alle camping artikelen, luchtbedden en inflatables vallen onder de 3% regeling. Dit geldt zowel voor de artikelen van Jilong als Bestway

Kayak robot bodemstofzuigers.

Op deze artikelen zit 2 jaar garantie. Veelal worden problemen door de service afdeling van Aqua-Fun opgelost. De procedure hiervoor is iets afwijkend. U kunt een garantieverzoek mailen naar: service@alpc.nl. Dit gaat dus niet via het standaard garantieformulier. Vermeld duidelijk naam en adresgegevens, telefoonnummer en de aard van de klacht. Er wordt dan telefonisch of via de mail contact met u opgenomen. Soms vragen wij om het artikel op te sturen. Wacht dan altijd tot u een retournummer van ALPC krijgt. Zendingen zonder retournummer worden niet geaccepteerd, dus stuur nooit zomaar iets retour.